Jasper, Clearwater & Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu Jasper, Clearwater & Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu

Jasper, Clearwater & Vancouver

Door: Rick en Simone

Blijf op de hoogte en volg Rick en Simone

17 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Daar zijn we weer :)

Aangezien we in Jasper en Clearwater geen internet hadden konden we helaas geen reisverslag plaatsen. Maar nu zijn we in Vancouver en kunnen we dat weer wel. Nou wat hebben we allemaal gedaan.....

(14-7) Tijdens de rit van Edmonton naar Jasper zijn we gestopt bij Maligne Lake.Onderweg naar dit meer zijn we verschillende beren tegen gekomen. Eenmal bij het meer aangekomen hebben we een boottocht gemaakt naar Spirit Island. Daarna zijn we verder gereden naar de camping. Nadat we de tent hadden opgezet zijn we Jasper in gegaan. Opzoek naar een supermarkt en een tankstation. Deze hebben we uiteindelijk ook gevonden. Na het eten zijn we vroeg naar bed gegaan. Aangezien we vroeg op waren en een rit van bijna 400 km achter de rug hadden.

(15-7) De volgende dag waren we ook nog in Jasper. Deze dag hebben we gebruikt om naar Columbia Icefields te gaan. Dit zijn 5 verschillende gletsjers. We zijn met een soort bus op een gletsjer geweest. Hier was het redelijk fris. Daarna zijn we nog naar de skywalk geweest. Dit is een boog die gedeeltelijk over een ravijn hangt. Nadat we dit gedaan hadden zijn we terug gereden en op de terug weg hebben we de Athabasca falls bezocht, dit is een kleine maar wilde waterval. Vanuit daar hebben we de oude weg terug naar Jasper genomen. Na wat gegeten te hebben zijn de Wisthler berg opgegaan in Jasper. Vanuit deze berg hadden we een mooi uitzicht over Jasper en bergen met wateren rondom. Voordat we gingen slapen kregen we bezoek van een Elk die op een afstand van 10 meter van onze tent af liep, na wat fotos gemaakt te hebben zijn we gaan slapen.

(16-7) Next day, On our way to Clearwater.
Onderweg naar Clearwater zijn we gestopt bij Mount Robson, dit is een van de hoogste bergen in de Rocky Mountains. Na een korte stop daar zijn we doorgereden naar Clearwater. Aangekomen op de camping hebben we de tent op gezet en zijn we naar Wells Grey park gegaan. Hier hebben we verschillende 3 watervallen bezocht. Na deze rit zijn we terug gegaan naar de camping. Hier hebben we nog een tijdje in het zwembad gelegen. We zijn optijd naar bed gegaan want de volgende dag een lange rit naar Vancouver toe.

(17-7) In de vroege morgen zijn we vertrokken van Clearwater naar Vancouver. Het was een rit van zo'n 460 km. Na een rit van 5 uur zijn we aangekomen op de camping in Vancouver. Hier hebben we ons tentje opgezet en zijn daarna de vuile was gaan wassen. Na dat klaar te hebben zijn we naar de Liquidator geweest. Even rond gekeken in de store. Ze waren er ook opnames aan het maken voor het nieuwe seizoen. Daarna zijn we even naar de Bay geweest. Dit is een klein winkelcentrum. Hier hebben we wat boodschappen gedaan voor het eten. Na het winkelen zijn we naar de camping terug gegaan en hebben we gegeten. Na het eten zijn we gaan zwemmen, hebben we ons gedoucht en nu zitten we op het dakterras. Dadelijk naar bed en morgen gaan we Vancouver verkennen.

Liefs,

Rick en Simone

Ps.
We hebben een totaal van:
7 zwarte beren
1 grizzly beer
5 herten
2 berg schapen
1 elk

• 18 Juli 2014 - 21:57

Mam:

Hee fluppies, det waas dus al weer hiel get. Ge heb der toch waal veur gezorg det ge in beeld ziet gekomme beej de opnames he, zodet we uch nog ens op discovery chanel kenne zeen. En Dean vreug of geej um dee grizzly beer mei noa hoes kent neme, deej wilt heej geer. Ich heb gezag det geej det waal effe kent regele. Heej is ut noa auch heit, zo'n 30 grade, maar ze zeggen det det nao ut weekend weer euver is. we wachte aaf. Kiek good oet en amuseer uch. groetjes peggy