Vancouver Dag 3 - Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu Vancouver Dag 3 - Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu

Vancouver Dag 3 - Whistler

Door: Rick en Simone

Blijf op de hoogte en volg Rick en Simone

19 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Toen we vanmorge wakker werden begon het lichtjes te regenen. We hebben ons gedoucht en klaar gemaakt en zijn daarna in de auto gestapt richting Whistler. Na zo'n 2 uurtjes rijden zijn we aangekomen in Whistler hier vonden ook onderdelen plaats voor de Olympische Winterspelen 2010. Ondanks dat het regende toen we vertrokken vanaf de camping was het in Whistler droog. We zijn toen gelijk met de stoeltjes lift omhoog naar de top van de berg gegaan. Ondanks de bewolking was het een mooie trip naar boven. Eenmal boven zijn aangekomen hebben we stukje gewandeld en wat gegeten. Toen zijn met de Peak to Peak gondola naar de andere bergtop gegaan. Op deze bergtop waaide het een stuk harder dan op de bergtop waar we omhoog zijn gegaan. We niet lang op deze bergtop gebleven aangezien het door de wind behoorlijk fris was. We zijn toen met de gondola van deze bergtop naar beneden gegaan. Voordat we terug gingen naar de auto hebben we nog een kleine wandeling gemaakt door Whistler. Halverwege de terug weg richting Vancouver zijn we gestop bij de Shannon Falls en de Sea to Sky Gondola. Shannon Falls is een mooie waterval om te zien, door de verschillende rotsen valt het water altijd anders naar beneden. Even verder op ligt de Sea to Sky Gondola, dit is een nieuwe gondola die sinds mei is geopent. Eenmal boven op de berg aangekomen zijn we naar het uitzichtdek gelopen waar je een mooi uitzicht had over het meer en de rondom liggende bergen. Er liep een brug naar een ander uitzicht dek. De brug liep over een klein ravijn. We wouden nog een wandeling maken maar toen begon het te regenen en zijn we terug naar benenden gegaan met de gondola. Terug op de camping hebben we ons eten klaar gemaakt en heerlijk gegeten en daarna nog lekker wezen zwemmen. Nu nog f een drankje doen in de lounge en dan richting ons tentje. Morgen alweer onse laatste dagje in Vancouver.

Liefs

Rick & Simone

• 20 Juli 2014 - 08:12

Pap:

Hoi rick en simone.

Jammer dat het af en toe regende tijdens het dagje Whistler. Jullie hebben des ondanks toch het een en ander gezien en gedaan By the way:. Was er geen sneeuw op de bergtoppen? Geniet der van en we horen en lezen wel hoe de reis verder gaat. Groetjes vanuit steyl.

• 21 Juli 2014 - 13:03

Mam:

Hee fluppies. ein bietje rege ken gen kwaod is good veur de plante. morge weer ein stuk verder reize, kent ge weer nieje dinge goan bekieke. riej veurzichtig en den huure we ut weer. xxxxxx van mam en de hiele bende