Banff, Waterton & Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu Banff, Waterton & Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rick en Simone - WaarBenJij.nu

Banff, Waterton & Calgary

Door: Simone en Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en Simone

29 Juli 2014 | Canada, Calgary

Hallooooo allemaal :)

Daar zijn we weer, en dit keer voor de laatste dag van onze trip want morgen zijn we weer in Edmonton bij Marjo en Shane.
Nou wat hebben we allemaal gedaan.

(26-7) Vanochtend vertrokken vanuit Revelstoke naar Banff toe. Dit was een reis van ongeveer 4 uur. Tijdens de rit hebben we verschillende stops gemaakt onder andere bij Gaint Ceeder trail, Emerald lake, Takawaka Fall, Moraine lake & Lake Louise. Bij Giant Ceeder trail hebben we een kleine wandeling gemaakt in het bos, hier stonden ook weer wat grote bomen. We zijn toen verder gereden naar Emerald lake. Dit is een meer bij het plaatsje Field. Dit meer is mooi helde blauw. Na wat foto's te hebben gemaakt zijn we door gereden naar de Takawaka Fall. Dit is een smalle maar hoge waterval. Hier hebben we ook even foto's gemaakt en gefilmd. Daarna zijn we door gereden naar Morain lake en Lake Louise. Dit zijn twee prachten meren met mooi helder blauw water. We wouden daarna ook nog naar de gondola bij Lake Louise maar deze was helaas al gesloten. Dus die stond op het lijstje voor de volgende dag. Toen zijn we via de Bow-valley naar de camping gereden in Banff. Aan het einde van deze weg kwamen we nog een groot Elk mannetje tegen. 's avonds een heerlijk kampvuurtje gemaakt en worstjes gebraden bij het vuur. Dit was een heerlijk vakantie gevoel. Rond 11 uur gaan slapen.

(27-7) Vanochtend geslapen tot ongeveer 8 uur. Daarna zijn we opgestaan en ons klaar gemaakt. Als eerste zijn we via de Bow-valley naar de gondola bij Lake Louise geweest. Met de gondola gingen we de berg op. Op deze berg had je een mooi uitzicht over Lake Louise. Op de weg naar de top kwamen we nog een Grizzly beer tegen. Dat is nummertje 2 :D Op de top wat foto's gemaakt en gefilmd. Daarna zijn we naar een hutje iets verder op de berg nog naar een klein museumpje geweest. Hier stond allemaal opgezet Wild Life. Hier even rond gekeken en toen met de Gondola weer omlaag. Toen zagen we dat de Grizzly er nog steeds zat. Vanuit de gondola zijn we naar lake Minnewanka gegaan. Onderweg naar dit meer kwamen we nog een zwarte beer tegen. Hier hebben we een rondvaart toch gedaan van ongeveer een uur. Vanuit lake Minnewanka zijn we naar de gondola in Banff gegaan. Met deze gondola gingen we de berg op waar we uitzicht hadden over heel Banff. Voor dat we terug gingen naar de camping zijn we nog even gaan relaxen in de hot Springs. Heerlijl warm water van 40 graden wat uit de bergen komt. Op de camping hebben we met nog een Nerderlands stel de avond door gebracht. Rond 11 uur gaan slapen want morgen vertrekken we naar Waterton.

(28-7) Een lange rit voor de boeg vandaag. Ongeveer 7 uur rijden om in Waterton aan te komen. Om half 8 opgestaan, ons tentje opgeruimd ons klaar gemaakt en vertrokken naar Waterton. Onderweg zijn we gestopt bij de Radium Hotsprings. Ook hier even gezwommen en gerelaxt in heerlijk warm water van 39 graden. Na een klein uurtje zijn we weer verder gereden richtingWaterton. Een lang stuk weinig gezien onderweg. Toen reden we op een begeven moment bij het plaatsje Sparwood. Hier staat de grootste truck van de wereld. Hier zijn we even gestopt en hebben we gefilmd en foto's gemaak. Daarna zijn we weer verder gereden richting Waterton. Op onze weg daar naar toe kwamen we Franks slide ook nog tegen. Dit is een berg die naar beneden is gegleden. Bijna bij Waterton kwamen we Grizzly beer nummer 3 tegen :D Hier even gefilmd en geen foto's gemaakt omdat hij te ver weg zat. Bij de camping in Waterton aangekomen hebben we ons tentje opgezet en zijn we ons gaan douche. Wat is dat heerlijk na zo'n lange rit. Daarna hebben we een heerlijke pizza gegeten. Na de pizza zijn we naar de camping gegaan want het was onder tussen al weer tijd om te gaan slapen.

(29-7) Vanochtend erg vroeg wakker. De zon scheen vol op ons tentje dus je dreef er gewoon uit. Toen maar opgestaan en gaan opruimen. Na het opruimen ons even gedoucht en toen naar Red Rock Canyon gegaan. Onderweg kruiste onze weg met die van een hert. Erg mooi om te zien hoe die heerlijk door het hoge gras aan het rennen was. Bij de Canyon aangekomen een wandeling gemaakt van zo'n kleine kilometer. En natuurlijk nog even gevoeld aan het water wat door het beekje liep. Vanuit de Canyon door gereden naar Buffalo Paddock. In dit gebied hebben we 9 Bisons gezien. Na wat foto's gemaakt te hebben en wat gefilmd hadden zijn we doorgereden naar Calgary. Dit was ongeveer een rit van 3 uurtjes. Het is erg warm vandaag, zo rond de 31 graden. Bij aankomst van de camping hebben we ons tentje opgezet en zijn we met de Ctrain naar downtown Calgary gegaan. Hier zijn we in de Calgary Tower geweest, en hebben we even door de bekende straat van Calgary gewandeld. Daarna zijn we terug gegaan naar camping om wat verkoeling te zoeken in het zwembad. Daarna even in de lounge gezeten en dadelijk nog even bij ons tentje zitten en dan lekker slapen. Morgen gaan we weer naar Edmonton toe. Dit is ook wel nodig want Simone is toe aan een fatsoenlijk zacht bed.

Dit was ons rond trek avontuur. Nu nog even genieten van onze laatste 10 dagen in Edmonton. Hier zullen we ook nog dingen gaan ondernemen. Dus de verslagen blijven gewoon komen

Liefs
Rick en Simone

• 30 Juli 2014 - 10:56

Loes:

Super om te lezen en zien wat jullie allemaal beleven!
    Geniet er nog lekker van.

Liefs Loes

• 30 Juli 2014 - 13:37

Mam:

Hee fluppies. Fein um te zeen det het zoe goad is gegaon. Dean is der van euvertuug det geej deej grizzly veur um mei brink of deej hiele groete truck. Luk waal he!!!!!!!!!!!!!!
    Geneet der nog maar fein van, heej is auch alles okee.
    Hiel veul xxxxxxxxxxxxx van mam en de hiele bende.

• 30 Juli 2014 - 16:07

Oma Poeleke:

Hallo lieverds, wat mooi allemaal die watervallen en meren. Leuk om die dieren in het wild te kunnen zien. En wat een grote truck, ik geloof graag dat dit de grootste is. Prachtig die bergen, daar houden wij ook van. Wel eng die glazen vloer in de lift zo hoog! We zijn blij dat jullie zo' n mooie dingen zien en het goed weer is. En leuk voor jullie om Nederlandse mensen te spreken en te leren kennen. We wachten vol spanning op de rest van jullie trip. Fijn dat goed met jullie gaat. Dikke kus van opa en oma Poeleke.

• 30 Juli 2014 - 22:12

Margret:

Heey lieve vakantie gangers

Wat ziet dat er weer geweldig uit niks te veel gezegt erg leuke en mooie foto's
    Geniet er nog van, een heeeeele dike kus en tot snel weer.